Oké, we gaan het even hebben over iets dat écht belangrijk is, namelijk klimaatverandering. De oceanen liggen vol met plastic en de temperaturen blijven maar stijgen. We zijn er allemaal bekend mee, toch? Gelukkig kun jij als fieldmarketeer toch een aantal stappen zetten om een positieve verandering te stimuleren door in te zetten op duurzaamheid.
Dus, ben jij helemaal klaar om niet alleen een merk te promoten, maar ook wat te doen voor onze planeet? Wij vertellen je graag meer over hoe je duurzaamheid in kunt zetten als fieldmarketeer!
Connectie en duurzaamheid
Bij fieldmarketing is het belangrijk dat je een unieke ervaring creëert tussen het merk en de consument. Een unieke ervaring zorgt er niet alleen voor dat het merk blijft hangen in het hoofd van de klanten, maar zorgt er ook voor dat er unieke connecties ontstaan. Ontzettend belangrijk dus!
Tegenwoordig is het, naast het bieden van een unieke ervaring, ook belangrijk om in te zetten op duurzaamheid binnen fieldmarketing. De consumenten van nu geven namelijk écht om onze planeet. Door groene keuzes te maken, spreek je niet alleen het hoofd van potentiële klanten aan, maar ook het hart. Een echte win-winsituatie dus. En het mooie van alles? Het is helemaal niet zo moeilijk om duurzaamheid toe te passen als fieldmarketeer. Wij vertellen je graag meer over welke stappen jij kunt zetten om een steentje bij te dragen aan onze prachtige planeet.
Maak de stap vooruit!
Ben jij klaar om duurzaam te werk te gaan als fieldmarketeer? Wij vertellen je een aantal voorbeelden die je gemakkelijk toe kunt passen. De onderstaande voorbeelden lijken misschien klein, toch kunnen ze een groot verschil maken!
Kies voor duurzaam materiaal
Sta je binnenkort op een beurs? Dan kun je al een groot verschil maken met de stand. Richt je stand bijvoorbeeld in met materialen die de planeet minimaal belasten. Hierbij kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van producten die herbruikbaar of recyclebaar zijn. Hier kun je al een ontzettend groot verschil mee maken. En aangezien duurzaamheid tegenwoordig echt een belangrijk onderwerp is, krijg je hierdoor meer vertrouwen van de consument. Het zijn de kleine stappen die een enorm verschil kunnen maken!
Zet in op digitaal
We leven in een digitale wereld en de ontwikkelingen vliegen ons om de oren. Tegenwoordig heeft iedereen een smartphone op zak. Dus, waarom nog papieren flyers uitdelen die uiteindelijk in de prullenbak belanden? Het bieden van een digitale ervaring is namelijk gemakkelijker dan ooit!
Kies daarom voor een interactieve digitale ervaring. Dit is niet alleen beter voor het milieu, maar laat klanten ook zien dat je met de tijd meegaat.
Kies voor duurzaam vervoer
Als fieldmarketeer ben je vaak onderweg naar verschillende locaties. Ook voor het reizen kun je gemakkelijk duurzame keuzes maken. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor het openbaar vervoer. Of nog beter, stimuleer je team om de fiets of een e-scooter te pakken. Deze kleine stap heeft een enorme impact. Kies daarom voor duurzaam vervoer!
Wees eerlijk over duurzaamheid
Het is tegenwoordig ontzettend belangrijk om open en eerlijk te zijn richting de consument. Wees daarom openhartig over de duurzame stappen die jij zet binnen fieldmarketing. Hierbij is het niet alleen belangrijk om je successen te delen, want het is ook belangrijk om toe te geven waar het nog beter kan. Door open en eerlijk te zijn bouw je niet alleen meer vertrouwen op bij potentiële klanten, want het maakt je merk ook authentiek. Daarnaast krijg je misschien goede tips of feedback over andere duurzame stappen die jij als fieldmarketeer kunt zetten.
Begin jouw groene reis als fieldmarketeer
Als moderne marketeer heb je een fantastische kans om écht verschil te maken. Door gebruik te maken van duurzaamheid binnen je strategieën, laat je zien dat je niet alleen innovatief bent, maar ook bewust van de wereld om je heen. Dus, ready to step up your game en een groene leider te worden binnen fieldmarketing? Dan zijn we bij AS Kwadraat op zoek naar jou!
Bij AS Kwadraat zijn we altijd op zoek naar jonge en enthousiaste fieldmarketeers. Als fieldmarketeer overtuig je potentiële klanten over verschillende producten en diensten. Je werkt in een ambitieus team waarin je alle tijd krijgt om elkaar beter te leren kennen. Ook organiseren wij regelmatig verschillende borrels op kantoor en teamuitjes. Plezier is bij ons even belangrijk als het werken zelf!
Dus, waar wacht je nog op? Solliciteer vandaag nog als fieldmarketeer en zet in op duurzaamheid. Wij kunnen niet wachten om kennis met je te maken!