Tegenwoordig krijgen we allemaal te maken met advertenties, zowel online als offline. Het is daarom belangrijker dan ooit geworden om op te vallen als bedrijf. Bij fieldmarketing maak je gebruik van directe interactie met potentiële klanten. De ideale manier dus om op te vallen als bedrijf zijnde!
Maar hoe zorg je er nou precies voor dat jouw campagne niet volledig opgaat in de massa? Het antwoord is vrij simpel: creativiteit. Door gebruik te maken van creatieve campagnes, wordt het een stuk eenvoudiger om op te vallen. Laten we samen eens een kijkje nemen in de wereld van creatieve fieldmarketing!
Denk Out of the Box
Wil je graag een creatieve campagne opzetten om jouw product of dienst te promoten? Dan kan het erg belangrijk zijn om Out of the Box te denken. Waarom zou je je beperken tot een standaard kraampje of een eenvoudige flyer? Juist bij fieldmarketing krijg je de kans om potentiële klanten kennis te laten maken met je product op een unieke manier.
Voorbeelden van creatieve campagnes zijn bijvoorbeeld interactieve installaties, augmented reality-ervaringen of zelfs flashmobs. De mogelijkheden zijn werkelijk eindeloos! Door iets onverwachts te doen, trek je de aandacht en blijft jouw product of dienst langer hangen bij de consument. Bedenk iets creatiefs en val op in de menigte!
Maak gebruik van een verhaal
Het is bekend dat mensen van nature erg gevoelig zijn voor verhalen. In de wereld van marketing noemen we dit ook wel storytelling. Het kan erg interessant zijn om gebruik te maken van storytelling in campagnes. Dit kan bijvoorbeeld een achtergrondverhaal zijn over je product of een persoonlijk verhaal als.
Bij storytelling is het belangrijk dat het verhaal authentiek en herkenbaar is voor de doelgroep. Dit zorgt er niet alleen voor dat het verhaal een stuk geloofwaardiger is, maar ook dat andere mensen zich in jouw verhaal kunnen verplaatsen. Ook bij fieldmarketing kun je eenvoudig inzetten op storytelling om verschillende producten of diensten aan de man te brengen.
Het betrekken van de doelgroep
Het uitdelen van flyers kan ontzettend effectief zijn, maar zorgt vaak voor een passieve ervaring. Passieve ervaringen worden over het algemeen erg snel vergeten door consumenten. Daarom is het belangrijk dat je de doelgroep actief betrekt bij de campagne. Binnen fieldmarketing kun je bijvoorbeeld vaak gebruikmaken van directe interactie met de klant.
Voorbeelden van directe interactie zijn bijvoorbeeld spelletjes, wedstrijden of workshops. Door je doelgroep actief te betrekken bij de campagne, creëer je een blijvende herinnering en versterk je de band met je merk. Dat wil toch iedere fieldmarketeer?
Zet technologie in voor creativiteit
We leven in een digitaal tijdperk en de verschillende ontwikkelingen vliegen ons om de oren. Dit is niet alleen interessant voor de consument, want ook voor fieldmarketeers biedt dit ontzettend veel verschillende mogelijkheden. Wat dacht je bijvoorbeeld van het inzetten van virtual reality-brillen om consumenten een product te laten ervaren? Of een app die ervoor zorgt dat klanten een unieke ervaring krijgen met jouw product of dienst.
Technologie is volop in ontwikkeling en kan ervoor zorgen dat je als fieldmarketeer op een creatieve manier een campagne kan opzetten. Door technologie op een creatieve manier in te zetten, kun je een diepere verbinding maken met je doelgroep. Een echte aanrader dus!
Maak het visueel
We hebben tegenwoordig allemaal weinig tijd. Misschien volg je wel een studie of heb je een bijbaan waar je veel uren aan moet besteden. Mensen hebben hierdoor steeds minder de behoefte om lange teksten te lezen. Het is dus erg belangrijk om snel een goede indruk te maken bij de potentiële klanten, vooral als fieldmarketeer.
Zet daarom eens in op visuele elementen. Een beeld zegt namelijk meer dan duizend woorden! Investeer in opvallende visuals, of dit nu grote banners of video’s zijn. Een visueel element zorgt er niet alleen voor dat je de aandacht trekt, maar zorgt er ook voor dat de doelgroep jouw campagne zal onthouden. Een unieke kans dus!
Feedback is goud waard!
Tot slot, vergeet zeker niet om feedback te verzamelen. Als fieldmarketeer sta je direct in contact met je klanten, waardoor je waardevolle feedback kunt verzamelen. Feedback geeft je niet alleen waardevolle inzichten voor toekomstige campagnes, maar zorgt er ook voor dat je de doelgroep actief betrekt bij je merk. Maak hier dus zeker gebruik van, vooral binnen fieldmarketing.
Aan de slag als fieldmarketeer bij AS Kwadraat
Wij hopen dat je een goed beeld hebt gekregen over hoe je creativiteit in kunt zetten binnen fieldmarketing. Klinkt dit voor jou als muziek in de oren? Dan zijn we bij AS Kwadraat op zoek naar jou. Wij zijn namelijk voortdurend op zoek naar enthousiaste fieldmarketeers.
Als fieldmarketeer biedt je ontzettend leuke producten of diensten aan bij de doelgroep. Je gaat het gesprek aan, waardoor je direct in contact staat met onze potentiële klanten. Een unieke kans om je netwerk uit te breiden dus.
Ben jij de persoon die we zoeken? Wacht dan niet langer en solliciteer direct als fieldmarketeer bij AS Kwadraat. Wij kunnen niet wachten om kennis met je te maken!